2010. augusztus 16., hétfő

Boci süti

Nem szoktam túl gyakran sütit sütni, mert a Férjem nem édes szájú. Azzal persze nincs gond, hogy nem fogy el egy tepsi sütemény, csak azzal, hogy ki fogyasztja el. Mert ha a ház ura nem, akkor kénytelen vagyok én. (Emberem amúgy még a palacsintát sem szereti. Létezik ilyen ember a földön???? Hát szerintem ő az egyetlen...)
Szóval leginkább ünnepnapokon állok neki sütkérezni, vagy ha vendég jön, vagy amikor már nagyon ellenállhatatlan vágyat érzek eziránt a tevékenység iránt.
Leendő sógornőmtől-barátnőmtől szereztem meg ezt a receptet.
Egy szép nyári délután mikor épp a Velencei-tó partján süttettük a hasunkat akkor ő egyszer csak elővarázsolta a már említett finomságot a kis hűtőtáskájából és mindenkit lenyűgözött vele.
Miután végre megkaparintottam a Boci szelet receptjét, egy hétig halogattam a süti sütést, mert olyan lusta voltam. Aztán rászántam magam. Azóta amint elfogy, már teszem is be az újabb adagot a sütőbe.
Nagyon hamar elkészül, nincs vele macera.

BOCI SZELET
Hozzávalók:
A tésztához
15 ek. liszt, 11 ek. cukor, 11 ek. étolaj, 2,5dl tej, 1 tojás, 2 ek. kakaópor, 1 kk. szódabikarbóna, annyi citromlé, hogy pont ellepje a szódabikarbónát
Ezt az egészet összedolgozzuk, legegyszerűbb robotgéppel és végül egy sűrűbb masszát kapunk.
Az zsírozott, lisztezett tepsibe öntjük.
(Én szódabikarbóna helyett egy bő fél csomag sütőport szoktam használni, valamint 1-2 ek. cukorral kevesebbet teszek bele, de beleöntök egy csomag vaniliás cukrot)

A krémhez
25 dkg tehéntúró, 1 ek. búzadara, 5 ek. cukor (én ebből megint kevesebbet szoktam), 1 vaniliáscukor, citromhéj
(Viszonylag sűrű krémet kell, hogy kapjunk. Ha túl sűrű, én szoktam bele tenni kis citromlevet vagy 1 kis kanál tejfölt, de az sem jó ha túl híg lesz. )
Ha kész a krém, akkor a kakaós masszára pacnikat teszünk. Nem kell rásimítani, csak úgy odapöttyinteni és kész. :)
Kb 20-25 percig kell sütni.
Ilyen előtte:

És ilyen az elkészült finomság:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése