2010. augusztus 20., péntek

Zöldséges Cukkinifasírt

Már most látom, hogy ez lesz az új kedvencem!
Gondoltam nyár van (mindjárt vége) és cukkini szezon, készítek hát valami zöldséges finomságot!
Kicsit tartottam tőle, hogy ha egy az egyben csak zöldségekből készítek fasírozottat, nem lesz-e túl íztelen, vagy túl édes vagy túl valamilyen. Nem akartam megkockáztatni, hogy Uracskámnak esetleg nem ízlik majd, így tehát biztosra mentem és tettem bele egy kicsi husit is.
Ez az az étel, amit az ember szerintem agyon variálhat attól függően, hogy milyen zöldséget szeret és mi van éppen otthon.

Hogy készül?
Tettem bele 3 közepes méretű cukkinit, 4 nagyobb répát, kb egy negyed kilo darált pulyka husit, 2 tojást, 3 csokor petrezselymet, 1 zsemlét + zsemlemorzsát.
A zöldségeket a kisebb sajtreszelőn lereszeltem, a petrezselmyet összeaprítottam. (Ezzel elvoltam egy jó ideig, majd mikor befejeztem eszembe jutott, hogy ha géppel csináltam volna 5 perc alatt kész lettem volna!) A zsemlét vizbe áztattam, a cukkinit is besóztam, hogy levet engedjen. Aztán mindenből jól kinyomkodva a vizet egy tálban szépen összegyurtam mindent. Sóztam, borsoztam, pirospaprika is ment bele. Zsemlemorzsát elég sokat kellett bele tennem, mert ha nagyon lágy lesz, akkor sütésnél, fordításnál szét eshet (én is így jártam az első pár darabnál). Olajban kisütöttem.

Mire kisütöttem az összeset, már a felét felfaltuk, annyira ízlett mindenkinek.
Mi rizzsel meg koviubival ettük, de magában is nagyon finom.
Sőt, legközelebb ha van még egy kis feles energiám, akkor egy kis fűszeres fokhagymás tejfölt is készítek majd hozzá! Lehet, hogy következő alkalommal kihagyom belőle a husit is?! Vegetáriánusoknak úgy remek lenne, Sógorom is biztosan értékelné, na majd egyszer letesztelem rajta :)

1 megjegyzés: